Μὴ δῶτε τὸ ἅγιον τοῖς κυσίν· μηδὲ βάλητε τοὺς μαργαρίτας ὑμῶν ἔμπροσθεν τῶν χοίρων, μήποτε καταπατήσωσιν αὐτοὺς ἐν τοῖς ποσὶν αὐτῶν, καὶ στραφέντες ῥήξωσιν ὑμᾶς.

Κυριακή, Οκτωβρίου 21, 2012

Άγιος Ιουστίνος (Πόποβιτς) : Άνθρωπος και Θεάνθρωπος.



Η βασική ιδέα του Αρείου είναι:  ο Χριστός δεν είναι Θεός. 
Εις το έργον του «Θάλεια» ούτος λέγει κατά λέξιν:  
«Ουδέ Θεός αληθινός εστιν ο Λόγος». Εν σχέσει προς τον 
Θεόν Πατέρα δεν είναι Θεός, δια τούτο δεν γνωρίζει τελείως 
τον Πατέρα, αλλ΄ επίσης ούτε την ιδικήν του ουσίαν: 
 «Ο Υιός την εαυτού ουσίαν ουκ οίδε» (Θάλεια). 
Αλλ΄ ούτε εν σχέσει προς τους ανθρώπους ο Χριστός 
είναι Θεός, αλλά μόνον «κτίσμα τέλειον». Δια της ηθικής
 τελειοποιήσεως και της ενεργείας της χάριτος ο Χριστός
 έγινεν εκείνο που είναι, και ούτω δύναται να ονομασθή 
«ισχυρός θεός». Ο Χριστός δεν είναι αληθινός Θεός εν 
σχέσει προς οιονδήποτε ή προς ο,τιδήποτε, και δια τούτο
 όλα τα ιδιώματά Του είναι σχετικά, και σχετική είναι και η 
γνώσις Του και η θέλησις και η ενέργεια. 
«Τη μεν φύσει ώσπερ πάντες, ούτω δε αυτός ο Λόγος 
εστί τρεπτός» (Θάλεια).  Εν σχέσει προς τον κόσμον ο
 Λόγος είναι δημιουργός και μεσολαβητής μεταξύ Θεού 
και κόσμου. Ο Θεός δεν εδημιούργησεν απ΄ ευθείας τον 
κόσμον, αλλ΄ εδημιούργησε τον Λόγον, δια να δημιουργήση 
ο Λόγος τον κόσμον. Ο Λόγος εδημιουργήθη προ πάντων.
 «Ο Λόγος εξ ουκ όντων γέγονε, και ην ποτε, 
ότε ουκ ην» (Θάλεια). Είναι φυσικόν ότι η τοιαύτη 
διδασκαλία του Αρείου προκάλεσε εναντίον της τους 
γνωσίους ομολογητάς της χριστιανικής Αληθείας. 
Κανείς διωγμός, καμμία άλλη ταλαιπωρία δεν ετάραξε
 τόσον την Εκκλησίαν, όσον ο αρειανισμός, διότι εδώ
 επρόκειτο περί του μεγίστου διωγμού:  ο Άρειος εκδιώκει
 εκ του Χριστού τον Θεόν. Πρόκειται περί της μεγαλυτέρας 
φρίκης:  ο Χριστός δεν είναι Θεός—τότε τι θέλεις επάνω
 εις αυτόν τον πλανήτην συ, ω άνθρωπε; 

Συνεχίζεται

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Το «Ελληνικά και Ορθόδοξα» απεχθάνεται τις γκρίνιες τις ύβρεις και τα φραγγολεβέντικα (greeklish).
Παρακαλούμε, πριν δημοσιεύσετε το σχόλιό σας, έχετε υπόψη σας τα ακόλουθα:
1) Ο σχολιασμός και οι απόψεις είναι ελεύθερες πλην όμως να είναι κόσμιες .
2) Προτιμούμε τα ελληνικά αλλά μπορείτε να χρησιμοποιήσετε και ότι γλώσσα θέλετε αρκεί το γραπτό σας να είναι τεκμηριωμένο.
3) Ο κάθε σχολιαστής οφείλει να διατηρεί ένα μόνο όνομα ή ψευδώνυμο, το οποίο αποτελεί και την ταυτότητά του σε κάθε συζήτηση.
4) Κανένα σχόλιο δεν διαγράφεται εκτός από τα spam και τα υβριστικά

  Ἕκαστον μέλος τῆς ἁγίας σου σαρκός ἀτιμίαν δι' ἡμᾶς ὑπέμεινε τὰς ἀκάνθας ἡ κεφαλή ἡ ὄψις τὰ ἐμπτύσματα αἱ σιαγόνες τὰ ῥαπίσματα τὸ στό...